Junior Adviseur Sectorontwikkeling

Vacature gesloten

Junior Adviseur Sectorontwikkeling

Aedes Den Haag

Wat is vereist?

  • Hbo / wo werk- en denkniveau
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Communicatief vaardig, in staat om stelling te nemen en argumenten te onderbouwen
  • In staat om onderwerpen uit de praktijk te vertalen naar sectorniveau en andersom
  • Brede interesse, nieuwsgierig en enthousiast

Wat krijg je?

  • Vanaf €3.483 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 29 vakantiedagen
  • Minimaal 10 kennisbijeenkomsten via de Aedes Academie en ruime mogelijkheden voor externe opleidingen
  • Laptop, mobiel, NS-Business Card, sport- en internetvergoeding
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 20% Intern overleg
  • 20% Bijeenkomsten en webinars voorbereiden
  • 10% Bijeenkomsten en webinars hosten
  • 30% Projectwerkzaamheden uitvoeren
  • 20% Extern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Junior Adviseur Sectorontwikkeling bij Aedes ben je verantwoordelijk voor het verbeteren en professionaliseren van de woningcorporatiesector. Dit doe je door instrumenten te ontwikkelen die woningcorporaties helpen om een inzicht te bieden over verschillende thema’s, zoals leefbaarheid, duurzaamheid, betaalbaarheid en nieuwbouw. Ook organiseer je bijeenkomsten en webinars die woningcorporaties helpen bij het in gang zetten van processen op deze gebieden.

Om in kaart te brengen welke uitdagingen er spelen voor woningcorporaties, houd je innovaties in de gaten en onderhoud je nauw contact met de woningcorporaties. Je woont verschillende overleggen bij, bijvoorbeeld met de Strategische Adviseurs van corporaties. Tijdens deze overleggen bespreek je de uitdagingen en breng je in kaart waar de behoeften van de woningcorporaties liggen. Deze kennis neem je vervolgens mee bij het ontwikkelen van instrumenten, producten en bijeenkomsten, zodat ook andere corporaties met deze thema’s aan de slag kunnen.

Je bent werkzaam op de afdeling Sectorontwikkeling en Professionalisering, waarin je samen met je collega's aan verschillende projecten tegelijkertijd werkt. Als Junior ben je multi-inzetbaar op verschillende thema’s en werk je vaak in de rol van projectsecretaris of projectmedewerker. Daarbij is het fijn als je affiniteit hebt met financiële vraagstukken en data. Je wordt binnen je projecten altijd begeleid door een Senior Adviseur.

Als je het leuk vindt om te netwerken, te discussiëren en vooruit te denken, en je het uitdagend vindt om dit te doen in een omgeving waar de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Junior Adviseur Sectorontwikkeling

Tijdens een leuke werkdag ben je met veel verschillende onderwerpen bezig. Je hebt een overleg met externe Strategen over duurzaamheid en je voert een interessante discussie met collega’s over waar flexwoningen voor statushouders geplaatst kunnen worden. Je sluit de dag gezellig af met een borrel!

Op een mindere werkdag komen veel onverwachte zaken tussendoor, waardoor je niet toekomt aan de werkzaamheden die eigenlijk op je planning stonden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Kick-off nieuw project
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Vraagstuk van collega beantwoorden
    • Rapportage opstellen
    • Bellen met spreker webinar
    • Lunch
    • Monitoringsplan opstellen
    • Informatie datacentrum updaten
    • Interactief dashboard ontwikkelen
    • Vraagstuk van collega uitzoeken en beantwoorden
    • Administratie
    • Enquêtes opstellen
    • Laatste voorbereidingen webinar
    • Ondersteunen bij webinar
    • Projectoverleg
    • Een-op-een met Manager
    • Lunch
    • Monitor ontwikkelen
    • Overleg met collega
    • Data-analyse uitvoeren
    • Administratie

Voorbeeld uit de praktijk

Je organiseert een webinar over het versnellen van nieuwbouw. Hoe ga je te werk?

Recent heeft de woningcorporatiesector afspraken gemaakt met het Ministerie van Binnenlandse Zaken over volkshuisvestelijke opgaven: de Nationale Prestatieafspraken. Hierin zijn afspraken met betrekking tot verschillende thema's opgenomen, zoals duurzaamheid en nieuwbouw. Aedes helpt de woningcorporaties bij het naleven van deze afspraken door verschillende 'tools' aan te reiken. Een van die 'tools' is het organiseren van een webinar. Dit webinar heeft specifiek als doel de woningcorporaties te helpen bij het naleven van de afspraken die op het gebied van nieuwbouw zijn gemaakt.

Op het gebied van nieuwbouw is er afgesproken dat woningcorporaties de bouw van nieuwe woningen moeten gaan versnellen. Naar aanleiding van deze afspraak organiseer je een webinar, waarbij je corporaties informeert en inspireert hoe ze dit zouden kunnen doen. Je legt contact met de Directeur-Bestuurder vanwege een interessant nieuwbouwproject dat als interessant voorbeeld kan dienen. Samen met een collega maak je een afspraak om het webinar voor te bereiden, een draaiboek te maken en deze voor te leggen aan de Directeur. Je benadert andere partners zoals de aannemer en een conceptontwikkelaar om het onderwerp vanaf meerdere kanten te belichten. Tijdens de webinar ondersteun je de Senior Adviseur, die de webinar voorzit.

Groeipad

Bij Aedes zijn er ruime mogelijkheden om opleidingen te volgen, zowel intern als extern. Zo kun je onder andere via de Aedes Academie diverse kennisbijeenkomsten bijwonen die jouw verder helpen in je persoonlijke ontwikkeling.

Junior Adviseur Sectorontwikkeling
Medior Adviseur Sectorontwikkeling
Senior Adviseur Sectorontwikkeling

Werken bij Aedes

Aedes is de branchevereniging van de woningcorporaties in Nederland. Als branchevereniging onderhouden medewerkers en leden contacten met stakeholders en overheden op alle niveaus door hen te voorzien van de juiste informatie over de werkzaamheden van de corporaties. Op die manier streven we ernaar belemmerende, onnodig kostenverhogende regelgeving te bestrijden. Ook werken we eraan dat onze partners en stakeholders de corporaties ervaren als een van de partijen die actief strijden tegen de huidige wooncrisis. We stimuleren professioneel samenwerken en kennisuitwisseling tussen leden en betrokken ketenpartners door ervaringen te delen, middelen optimaal in te zetten en te investeren in verbeteringen.

Aedes moedigt mensen met alle (studie)achtergronden, geboorteplaatsen, geloofsovertuigingen, (fysieke) uitdagingen, genders en seksuele voorkeuren uitdrukkelijk aan om te solliciteren.

  • Hoofdkantoor in Den Haag
  • 62% / 38%
  • Gem. leeftijd 45 jaar
  • ± 75 werknemers in Nederland
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Wiebeke Sittrop
Foto van medewerker Anne van Stijn
Foto van medewerker Ivar Kramer
Foto van medewerker Job Borggreve
Foto van medewerker Ilona Azar de Vlieger

Wiebeke Sittrop - Contentspecialist

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was niet actief op zoek naar een andere functie of organisatie, maar toen Aedes via via voorbij kwam, zag ik zelf meteen de match. Een actieve vereniging midden in het maatschappelijke veld, waar ik bovendien een ander aspect uit het communicatievak kon oppakken. De professionele collega’s en de dynamiek maakten het plaatje compleet.

Wat was je vorige baan?
Communicatiespecialist bij Nevi, de vereniging voor inkoop. Vele jaren gewerkt en veel ervaring opgedaan. Werken voor een vereniging past echt bij mij.

Anne van Stijn - Adviseur Sectorontwikkeling Verduurzaming, Gezond en Veilig Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wil graag impact maken in mijn werk: samen met corporaties aan de slag aan goede, betaalbare én duurzame huisvesting. Bij een vereniging kun je werken aan verandering en de hele sector een stapje naar links of rechts brengen. Dat vind ik een gave uitdaging!

Wat was je vorige baan?
Ik werkte aan de Technische Universiteit Delft in de faculteit bouwkunde. Daar gaf ik onderwijs en deed ik promotieonderzoek naar circulair renoveren. In mijn onderzoek werkte ik aan innovatie samen met woningcorporaties en hun ketenpartners.

Wat doe je in je vrije tijd?
Mijn vrije tijd spendeer ik met mijn familie. Daarnaast ben ik veel tijd kwijt aan het klussen in onze woning, die toch wel als een opknappertje bestempeld mag worden.

Ivar Kramer - Adviseur Sectorontwikkeling en Professionalisering (Data en Benchmarking)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studietijd is de interesse in volkshuisvesting, woningmarkt en ruimtelijke ordening gegroeid. Ik heb geprobeerd deze interesse ook in mijn werk voort te zetten en dat is gelukt bij Aedes. Hier werk ik dagelijks met corporaties aan de grote maatschappelijke opgaven voor de volkshuisvesting.

Wat was je vorige baan?
Adviseur wonen bij de adviesbureau Stec Groep.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zelf veel sporten én het volgen van sport: wielrennen, hardlopen en voetbal.

Job Borggreve - Belangenbehartiger regio Zuid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In mijn periode als trainee bij Aedes merkte ik dat het werken in een vereniging me goed lag. Werken in een sector die constant verandert, vond ik zeer uitdagend. Ik wilde daarom terugkeren – en dat is gelukt!

Wat was je vorige baan?
Trainee bij Talent in Huis, traineeship van de woningcorporaties. Dat bestond uit 3x 6 maanden; voor mij was dit twee keer een corporatie en dus één keer Aedes.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, lang in de keuken staan, lachen met vrienden en vogels spotten.

Ilona Azar de Vlieger - HR Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kwam uit het buitenland waar ik woonde en was op zoek naar een baan in de HR-wereld. En toen kwam Aedes en het klikte meteen. Een platte organisatie waarin ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid kreeg. Dat paste perfect bij mij!

Wat was je vorige baan?
Teammanager van de internationale afdeling L10N.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koreaanse dramaseries kijken, veel boeken lezen en vrienden ontvangen!

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met Manager en collega en/of HR
± 1-2 weken
Tweede gesprek met Manager en tweede collega
± 1 week
Benoemingsgesprek met Directeur
± 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek en aanbod met HR
± 1 dag
Pre-employment screening na tekenen contract

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven