Wat is vereist?
- Afgeronde wo-opleiding
- Minimaal 2 jaar relevante werkervaring
- Ervaring of affiniteit met informatie-, samenwerkings- en standaardisatievraagstukken
- Goede procesmatige vaardigheden; het leuk vinden om te balanceren tussen verschillende belangen van stakeholders om zowel draagvlak te creëren als inhoudelijke resultaten te behalen
- Goede organisatorische vaardigheden; kan meerdere projecten tegelijk aan
- Tactisch aanpassingsvermogen als situaties of in-/externe gesprekspartners dat eisen
- Creatief en innovatief denkvermogen
- Energiek en resultaatgericht
Wat krijg je?
- €4.500 - €6.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 36-urige werkweek
- 29 vakantiedagen
- Minimaal 10 kennisbijeenkomsten via de Aedes Academie en ruime mogelijkheden voor externe opleidingen
- Laptop, mobiel, NS-Business Card, sport- en internetvergoeding
Wat doe je?
- 60% Projectwerkzaamheden t.b.v. datastandaarden (zowel in de rol van projectleider als projectmedewerker)
- 25% Bestaande datastandaarden beheren en optimaliseren
- 15% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Ilona Azar de Vlieger
HR Adviseur
Vacature
Als Adviseur Standaarden voor Digitale Samenwerking bij Aedes ben je medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen van datastandaarden in de woningcorporatiesector in lijn met de vijf sectorstandaarden zoals vastgesteld in deze roadmap. Dit zijn afspraken op het gebied van digitale samenwerking tussen woningcorporaties (de leden van Aedes), die ervoor moeten zorgen dat deze corporaties op digitaal gebied zo veel mogelijk dezelfde aanpak hanteren. Samen met de leden en met softwareleveranciers werk je aan het realiseren van nieuwe en het verbeteren van bestaande datastandaarden, het adopteren van standaarden in systemen en de toepassing van standaarden door softwareontwikkelaars.
In deze functie werk je vooral in projectvorm aan de ontwikkeling van datastandaarden voor woningcorporaties. Denk hierbij aan de komst van eenzelfde digitale inkomensverklaring bij het reageren op een huurwoning, de aansluiting van websites voor huurders op de interne systemen van de woningcorporaties of het verbeteren van de digitale informatieoverdracht tussen de aannemer en de woningcorporatie als het gaat om gegevens over duurzaamheid. Je kunt zowel de trekker als de uitvoerder van een project zijn en gaat relaties aan met corporaties en softwareleveranciers om zaken zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen.
Naast dat je optreedt als leider of medewerker van lopende projecten, draag je bij aan het beheer en de optimalisatie van bestaande afspraken, met hierbij een sterke focus op het (goed) gebruik van de standaarden. Zodoende krijg je veel verantwoordelijkheden en ruimte voor eigen initiatief, waardoor je je professioneel sterk kunt ontwikkelen.
Je komt te werken op de afdeling Datastandaarden. Het team bestaat naast jou uit twee Medior Adviseurs, twee Senior Adviseurs, een Programmasecretaris en een Manager. Verder werk je veel samen met een Communicatieadviseur en een Contentspecialist.
Werkweek
Een leuke werkdag is afwisselend. Zo heb je overleggen met collega’s, contact met leden en voer je diverse projectwerkzaamheden uit.
Tijdens een mindere werkdag voer je vooral administratieve taken uit of verloopt een project anders dan van tevoren gedacht, waardoor je je planning moet aanpassen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Overleg met woningcorporatie
- Kick-off nieuw project
- Mails lezen en beantwoorden
- Projectwerkzaamheden t.b.v. datastandaarden
- Projectplanning maken
-
- Lunch
- Overleg afdeling Datastandaarden
- Bestaande datastandaarden beheren
- Administratie verwerken
- Contact met softwareleverancier
- Projectwerkzaamheden t.b.v. datastandaarden
- Een-op-een met leidinggevende
- Startschot
-
- Lunch
- Bellen met woningcorporaties
- Werken aan nieuw projectvoorstel
- Projectwerkzaamheden t.b.v. datastandaarden
- Projectoverleg
-
- Lunch
- Borrel
- Ledenbijeenkomst bijwonen
- Mails lezen en beantwoorden
- Actiepunten n.a.v. presentatie opvolgen
- Overleg met collega
- Mails lezen en beantwoorden
- Nieuw projectvoorstel aan team presenteren
-
- Lunch
- Vrije middag
- Projectwerkzaamheden t.b.v. datastandaarden
- Bestaande datastandaarden beheren
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Aedes zijn er ruime mogelijkheden om opleidingen te volgen, zowel intern als extern. Zo kun je onder andere via de Aedes Academie diverse kennisbijeenkomsten bijwonen die jouw verder helpen in je persoonlijke ontwikkeling.
Werken bij Aedes
Aedes is de branchevereniging van de woningcorporaties in Nederland. Als branchevereniging onderhouden medewerkers en leden contacten met stakeholders en overheden op alle niveaus door hen te voorzien van de juiste informatie over de werkzaamheden van de corporaties. Op die manier streven we ernaar belemmerende, onnodig kostenverhogende regelgeving te bestrijden. Ook werken we eraan dat onze partners en stakeholders de corporaties ervaren als een van de partijen die actief strijden tegen de huidige wooncrisis. We stimuleren professioneel samenwerken en kennisuitwisseling tussen leden en betrokken ketenpartners door ervaringen te delen, middelen optimaal in te zetten en te investeren in verbeteringen.
Aedes moedigt mensen met alle (studie)achtergronden, geboorteplaatsen, geloofsovertuigingen, (fysieke) uitdagingen, genders en seksuele voorkeuren uitdrukkelijk aan om te solliciteren.
- Hoofdkantoor in Den Haag
- 62% / 38%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- ± 75 werknemers in Nederland
- Business casual
- Thuiswerkmogelijkheden